Zoekmachine marketing
In Nederland is Google de belangrijkste zoekmachine, deze zoekmachine wordt door bijna alle Nederlanders gebruikt. Het is belangrijk dat de website op de belangrijkste zoekwoorden gevonden gaat worden. Meer gevonden worden houdt immers in dat er meer bezoekers op de website komen. De resultaten van de zoekmachine zijn onder te verdelen in advertenties (rechterkant) en organische resultaten (linkerkant). Als een bezoeker klikt op een resultaat aan de linkerkant dan kost dat niets. U kunt er voor kiezen (is niet verplicht) om te adverteren op zoekwoorden en dan wordt de website aan de rechterkant getoond. U betaalt een bedrag per bezoeker die klikt op een advertentie.
SEO
Daarnaast is het belangrijk dat de inhoud wel in een goede structuur is vormgegeven, zodat de zoekmachine de website ook goed kan lezen en interpreteren. Verder meet een zoekmachine aan de hand van het aantal verwijzingen vanaf andere websites hoe belangrijk uw website voor de gezochte termen is.
Naast deze drie belangrijke zaken houdt een zoekmachine als Google nog rekening met honderden andere factoren en niemand weet hoe Google dit bepaald, bovendien wijzigt Google de manier van het bepalen van de posities regelmatig. De resultaten van deze vorm van marketing zijn niet direct meetbaar, effecten zijn meestal pas binnen een paar maanden zichtbaar.
Wij kunnen de website analyseren om te bepalen waar er verbeteringen kunnen plaatsvinden om beter in de organische resultaten van de zoekmachine naar voren te komen.
SEA
Samen met u kunnen wij bepalen welke zoekwoorden het belangrijkste zijn voor uw website. Het bepalen van de belangrijkste zoekwoorden hangt af van de concurrentie, het zoekvolume, de kosten en het uiteindelijke resultaat (de conversie).